Wikia

'Zeolsmpr' is een neologisme ontstaan door een typfout op het woord 'zeiksnor', en de betekenis van beide woorden is dan ook identiek. De typfout werd oorspronkelijk gemaakt door Erodar, een voormalig AWF-lid, en ontstond door niet goed op het toetsenbord en het scherm te letten bij het typen van het woord; bij een QWERTY-toetsenbord worden de letters I, K, N en O, wanneer je 1 plaats naar rechts gaat, respectievelijk O, L, M en P. Door enkelen werd deze typfout als zo epic beschouwd, dat het nieuwe woord 'zeolsmpr' ook bewust gebruikt ging worden als synoniem van 'zeurpiet' op AWF. De manier van ontstaan van het woord is dus enigszins te vergelijken met bijvoorbeeld 'pwned' in plaats van 'owned'.

Gebruik in het dagelijks leven / uitspraak Edit

Hoewel het woord is ontstaan door een typfout en dus voornamelijk op het forum zelf wordt gebruikt, is er ook al enig gebruik IRL gesignaleerd, onder andere door Defis. Hoewel de uitspraak niet rotsvast staat - het woord bevat een moeilijk uitspreekbare combinatie van medeklinkers - is tot nu toe vrijwel elk gebruik van het woord uitgesproken als ZEELsmupper en niet als ZEEjolsumper, wat op basis van de spelling wellicht verwacht zou worden. Dit betekent zoals gezegd niet dat de laatstgenoemde spelling absoluut foutief is.

Externe links Edit