Wikia

Deze geschiedenis is gemaakt door Gurenn en later bijgewerkt (met toestemming) door Croon. ©

13,7 miljard jaar geledenEdit

Er is nog niets, tot er uit het niets een ei verschijnt. Uit dit ei komt de Pokémon Arceus daarna kwam alles uit de ruimte. Voor hem is er niets en na hem komt alles. Er is nog geen omgeving voor Arceus om zich in te bewegen en de tijd gaat ook niet verder omdat die simpelweg nog niet bestaat. Alles staat stil. Arceus maakt uit zichzelf Dialga en Palkia. Ook schept hij het Lake Trio. Dialga creërt de tijd, waarna dingen ouder worden. Palkia creërt de ruimte waarin men zich kan voortbewegen en waarin vormen bestaan. Samen maken ze de materie. Arceus gebruikt 1000 armen om hiermee het universum te maken. Uxie creërt kennis, Mesprit creërt emotie en Azelf creërt wil. Samen vormen deze elementen de geest die zich vanaf nu in alle levende wezens zou nestelen.

4,567 miljard jaar geledenEdit

Op één van de planeten die Arceus heeft gemaakt plaatst hij Rayquaza, een lagere god die hij schiep om deze planeet te beheren. Rayquaza maakt de lucht zodat levende wezens er kunnen ademen. Rayquaza schept Kyogre en Groudon. Kyogre maakt Panthalassa door het te laten regenen en Groudon maakt Pangaea door de wolken te verdrijven en de zon het water te laten verdampen. De twee komen in conflict met elkaar en starten een gevecht. Rayquaza komt tussenbeide en stopt alle weerseffecten. Hij verbant beide Pokémon in een diepe slaap onder de aarde zodat ze nooit meer met elkaar zullen vechten. Kyogre wordt naar een onderwatergrot verbannen en Groudon naar het binnenste van de vulkaan Mt. Chimney. Zelf gaat Rayquaza in de ozonlaag leven. Arceus maakt Regigigas die de continenten uit elkaar trekt met een touw. Arceus schept Giratina in een andere wereld. Giratina creërt de duisternis. Arceus schept Lugia en Ho-oh. Hij geeft Lugia krachten van de maan en Ho-oh krachten van de zon. Zo heeft Lugia controle over alle elementen, behalve vuur, en Ho-oh over alle elementen, behalve water. Lugia gaat diep in de zee leven. Hij gebruikt zijn krachten van de maan om het tij te beheren. Ho-oh gaat hoog in de lucht leven, maar niet zo hoog als Rayquaza. Hij creert regenbogen. Dialga schept Celebi, Jirachi en Heatran. Celebi geeft hij een deel van zijn krachten over tijd waardoor Celebi kan tijdreizen. Celebi krijgt ook de macht om planten te laten groeien in de bossen waar hij verschijnt. Jirachi maakt hij zo dat hij maar eens in de 1000 jaar een week wakker wordt en dan wensen vervult. Heatran krijgt de taak vulkanen te laten uitbarsten. Palkia schept Manaphy, Latias en Latios. Manaphy beheert de koude zeeën en Latias en Latios stellen Yin en Yang voor. Zij houden de lucht in de gaten. Giratina schept Cresselia, Darkrai en Shaymin. Cresselia stelt de zichtbare maan voor en geneest nachtmerries. Darkrai daarentegen stelt de nieuwe maan voor en creërt nachtmerries. Shaymin creërt de bloemen. Arceus neemt het DNA van alle Pokémon die er al zijn en alle Pokémon die er ooit zullen zijn en steekt het in 1 Pokémon: Mew. Mew zal de voorouder van de meeste Pokémon worden. Arceus gaat in zijn eigen dimensie slapen. Dialga en Palkia doen hetzelfde in de paralellen tussen tijd en ruimte. Giratina gaat naar een andere dimensie. Manaphy die breeden in warme gebieden krijgen Phione als kinderen. Het Lake Trio nestelt zich ieder in een meer in Sinnoh. Mew gaat in Zuid-Amerika leven, Celebi in Ilex Forest, Latias en Latios op Southern Island, Cresselia op Fullmoon Island, Darkrai op Newmoon Island en Shaymin in het Flower Paradise.

2 miljoen jaar geledenEdit

Prehistorische en oude Pokémon evolueren als eerste uit Mew. Kabuto, Kabutops, Omanyte, Omastar, Aerodactyl, Anorith, Armaldo, Lileep, Cradily, Relicanth, Cranidos, Rampardos, Shieldon en Bastiodon zijn de eerste niet-legendarische Pokémon ooit. Tegelijkertijd evolueert de mens uit de apen. Mensen en Pokémon communiceren met elkaar en werken samen.

10.000 jaar geledenEdit

De meeste Pokémon bestaan nu al en de mens houdt Pokémon nu als huisdieren. De prehistorische Pokémon zijn wel al lang uitgestorven. Tijdens de ijstijd schept Regigigas Regice. Tijdens de steentijd schept Regigigas Regirock. Tijdens de ijzertijd schept Regigigas Registeel.

1500 jaar geledenEdit

Mensen worden bang voor de legendarische golems en sluiten Regigigas op in een tempel in Sinnoh. Hij kan alleen wakker worden gemaakt door het Regi trio, dus ze sluiten ieder van hen op in een grot in Hoenn. Hun kamers kunnen alleen opengemaakt worden door een puzzel in de grotten. De grotten kunnen dan weer alleen opengemaakt worden met Relicanth en Wailord in een onderzeese grot die tussen draaikolken ligt. Dit om te verzekeren dat de Regi's nooit meer wakker zouden worden. Ondertussen worden er geschriften ontwikkeld. Een geschriften gebaseerd op Unown in de Ruins of Alph en een braillegeschrift in de Tanoby Chambers en Solaceon Ruins. Deze geschriften werden aan de mensen geleerd door Unown. Unown brachten hun ook de verhalen van de schepping van het universum en de wereld.

700 jaar geledenEdit

Brass Tower en Tin Tower worden gebouwd in Ecuteak City. Lugia gaat bovenop de Brass Tower leven en Ho-oh bovenop de Tin Tower.

200 jaar geledenEdit

De eerste primitieve Poké Balls worden uit Apricorns gemaakt. Nu kunnen mensen zelf hun Pokémon vangen en gemakkelijker vervoeren.

150 jaar geledenEdit

Een bliksemstraal raakt Brass Tower en Brass Tower staat in brand. Brass Tower wordt geblust, maar niet voordat er binnenin een Vaporeon, Jolteon en Flareon omkomen. Lugia vlucht naar de Whirl Islands en verbergt zich in een eiland dat alleen gezien kan worden door mensen met een Silver Wing. Voor hij dit doet schept hij de Winged Mirages, die zich ieder ergens in Kanto nestelen. Ho-oh laat de drie Eeveelutions reïncarneren als Suicune, Raikou en Entei. Hij gebruikt de noorderwind voor Suicune, de kracht van een vulkaan voor Entei en de kracht van een donderwolk voor Raikou. Ze nestelen zich in Burned Tower, de vroegere Brass Tower. Ho-oh vliegt weg en komt pas terug als er een mens met de Rainbow Wing naar Tin Tower gaat. De Winged Mirages hebben ieder macht over een element. Articuno heeft macht over sneeuw en ijs, Zapdos heeft macht over electriciteit en stormen en Moltres heeft macht over vuur.

20e eeuwEdit

1953Edit

6 mei: Samuel Oak verdwijnt en verschijnt precies op hetzelfde moment 5 kilometer verder.

1962Edit

2 januari: De moeder van Giovanno richt Team Raket op.
4 april: Maxie's ouders verdrinken terwijl Maxie 5 jaar is.
4 april: Archie's ouders komen om bij een aardbeving tewijl Archie 5 jaar is.
8 Augustus: Professor Oak gaat pokémon studeren.

1988Edit

12 juni: Professor Elm gaat in de leer bij Professor Oak.
3 augustus: Giovanni wordt leider van Team Rocket.

1993Edit

5 juli: Een zwangere Mew wordt ontdekt in de jungle van Guyana, Zuid-Amerika. 10 juli: Mew krijgt zijn naam.

1994Edit

6 februari: Nadat het embryo van de zwangere Mew genetische gemanipuleerd en gekloond wordt, bevalt Mew. De nieuwe Pokémon wordt Mewtwo genoemd.

1 september: Mewtwo vernietigt het Pokémon Mansion op Cinnabar Island en vlucht naar Cerulean Cave.

1996Edit

Een laserstraal raakt een ruimtevirus in een meteoor. Het virus muteert in Deoxys. In Kanto heeft professor Oak een Pokédex ontwikkeld met 151 Pokémon. In Hoenn heeft professor Birch een Pokédex met 202 Pokémon ontwikkeld. In Sinnoh heeft professor Rowan een Pokédex met 151 Pokémon ontwikkeld. Professor Oak en Birch ontwikkelen beide een National Dex met 386 Pokémon.

1999Edit

In Kanto en Johto heeft professor Oak een Pokédex ontwikkeld met 251 Pokémon. In Sinnoh ontwikkelen professor Oak en Rowan samen een National Dex met 493 Pokémon.