Wikia

'Epic' is een Engels woord, dat in het Nederlands beschouwd zou kunnen als anglicisme maar desondanks regelmatig wordt gebezigd onder jongeren, zowel IRL als op AWF, en ook door externen (het woord is niet verzonnen of geïmporteerd door toedoen van AWF alleen). Het betekent zoveel als 'heel erg cool of bijzonder', hoewel de oorspronkelijke betekenissen van het Engelse woord wat anders en uitgebreider waren (zie daarvoor bijvoorbeeld deze link).

Epic win/fail Edit

Twee veelvoorkomende tekstcombinaties met 'epic' zijn 'epic win' en tegenhanger 'epic fail'. Deze uitspraken worden gebruikt om te benadrukken dat iemand iets (een uitspraak, gebeurtenis, game, film of wat dan ook) ofwel heel erg goed of slim vindt (epic win), ofwel heel erg slecht of dom (epic fail). Het te vaak gebruiken van deze woorden zou ertoe kunnen leiden dat je door anderen wordt beschouwd als /b/tard, zoals de mensen in de One Piece manga topic.

Note van OP fan: Het woord epic wordt wel redelijk goed gebruikt, het is echter dat de laatste tijd veel chapters een aanzienlijke hoeveelheid en soorten gebeurtenissen bevatten dat de chapter of actie in kwestie, epic kan worden genoemd. Btw, this is Oda we're talking about. In ieder geval is ;epic' een overgebruikt woord. /b/tards

One Piece Edit

Het woord epic wordt tevens ontzettend veel gebruikt in het One Piece subforum en daarom is de waarde van het woord 'epic' verneukt. Dit tot ergenis van Repelsteeltju, die mede daarom werd getrolled in het subforum. (Deze zinnen mag u als afkomstig van één gebruiker zien.)