Wikia

De eerste Belgische MeetEdit

GeschiedenisEdit

In tegenstelling tot talloze succesvolle Nederlandse meetings, zijn er vroeger nooit Belgische meetings geweest. Aerival, die dolgraag ook eens naar een Meet wou gaan maar te ver van Utrecht e.d. woonde besloot om een poging te wagen. Ergens rond 2005-2006 was er reeds een poging gedaan om een meeting in Gent te houden, maar was afgeblazen wegens een gebrek aan interesse.

Aerival gaf echter niet op en besloot dat Antwerpen de meest geschikte locatie zou zijn voor de Meet, aangezien het centraal ligt voor alle Vlamingen, en het is ook niet ver voor de zuidelijke Nederlanders. En terecht: Er waren slechts 4 Vlamingen die zouden komen (Aerival zelf uiteraard, Gurenn, Abbysion & Saki), maar dankzij de aanwezigheid van 10 Meetgehardene Nederlanders leek het erop dat de Meet toch nog zou doorgaan.

VloekEdit

België werd echter geteisterd door treinstakingen in de periode van de Meet waardoor men geloofde dat er een vloek rustte op Belgische meets. Het leek er dan ook op dat er een treinstaking zou vallen op de dag van de Meet zelf.

Gelukkig was deze staking op de woensdag ervoor afgeblazen, waardoor 22 december 2007 een legendarische datum zou worden: De allereerste geslaagde Belgische Meeting ooit.

Belgische Meet #2Edit

Precies een jaar na de eerste succesvolle Meet werd een tweede succesvolle Meet gehouden, ditmaal met een hoger aantal Vlamingen. Ook op 21 december 2008 vond de Meet plaats in Antwerpen.

Belgische Meet #3Edit

En ook in 2009 vond er weer een Meet plaats in Antwerpen. Deze werd gehouden op 19 december 2009.

Deze Meet was echter een chaos. Het was de allereerste Meet ooit met sneeuw, wat niet zo goed samengaat met treinverkeer. Een hoop NL'ers kwamen pas rond 1 uur aan, Latino Heat en Het_Papiertje kwamen zelfs nog veel later aan. Ook werd er veel geklaagd dat het koud was. En door deze kou waren de mensen nogal ongeduldig en liepen ze verder terwijl er nog mensen in een winkel waren enz. waardoor men elkaar constant kwijtraakte.

Belgische Meet #4 Edit

De vierde officiële Antwerpen meet werd dit keer niet door Aerival maar door Kocur georganiseerd. Hij vond plaats op 18 december 2010. Deze meet was gelukkig een succes vergeleken met het jaar ervoor.

Belgische Meet #5 Edit

De vijfde Antwerpen meet was vrij speciaal. Ook dit keer was het niet Aerival die het organiseerde, maar RobinotX. En het was ook de allereerste keer ooit dat de meet in de zomer plaatsvond: 30 juli 2011. De opkomst was zeer bescheiden met zes man, maar het was zeker geen ongezellige meet.

Gent MinimeetsEdit

Tot dusver zijn er drie minimeets gehouden in Gent.

15 november 2009Edit

  • Personen aanwezig: Aerival, Gurenn, Saki, Abbysion, Andy (vriend van Aerival) & *naam vergeten* (vriend van Abbysion)
  • Hoofdactiviteit: Anime tentoonstelling
  • Overige activiteit(en): Na de tentoonstelling gingen we de McDonalds in om te eten & DS'en (het was zondag dus waren alle winkels dicht). Toen kwam plots een neger die onze DS'en uit onze handen sloeg, en vervolgens doodleuk vroeg wat we speelden en of hij het mocht proberen. Nadat McSecurity hem weghaalde kwam ie even later weer bij ons zitten met een laptop terwijl wij doodleuk verder speelden. Hij brabbelde nog over vanalles (hij wou o.a. Glenn zijn appartement verkopen oid) en toen begonnen onze DS batterijen in het rood te staan en peerden we hem.

16 april 2010Edit

  • Personen aanwezig: Aerival, Gurenn, Saki & Abbysion
  • Hoofdactiviteit: Bowlen
  • Overige activiteit(en): Afschuimen van stripwinkels + Fnac, hopeloos op zoek naar de Gizmoxia die er niet langer was, en ofcourse DS'uhhh (terwijl Aerival en Saki de Pokéwalker op zak hadden).

23 oktober 2010Edit

  • Personen aanwezig: Aerival, Abbysion, Artemis, Shiz (kennis van Aerival & Abbysion, tevens een nulposter op AWF)
  • Overige aanwezigen: Gurenn (Was aanwezig met een andere groep)
  • Hoofdactiviteit: F.A.C.T.S.
  • Overige activiteit: Beetje nababbelen en gamen in het stationscafé